Fegyveres játékok lesznek a karácsony sztárajándéka?

Közeledik a karácsonyi szezon, Amerika két legnagyobb videojáték gyártója pedig komoly összecsapásra készül, hogy eldőljön, ki vezetheti a következő nagy dobásig az iparág ranglistáját - írja Reuters.

Az Activison Blizzard és az Electronic Arts a játékpiac legnagyobb 5 milliárd dolláros bevételt generáló szeletéért, a belső nézetű lövöldözős játékok (First Person Shooter) piacáért fut majd versenyt, hiszen mindössze két hét különbséggel dobják piacra a "Battlefield 3"-at (EA) valamint a "Call of Duty: Modern Warfare 3"-at (AB).

Az Activisonben tulajdonnal rendelkező cég egyik elemzője szerint a jó minőségű termékek piacra kerülését követően megnő a igény az adott vállalat egyéb játékai iránt, így a mostani eladási eredményeket kiemelt figyelemmel követi a piac. A szakember szerint az első öt napi értékesítési adatokra jelentős mozgásokat produkálhat mindkét cég részvényeinek árfolyama.

A két vezérigazgató között egyébként már nyár óta zajlik a csörte, hiszen többször is üzentek egymásnak a sajtón keresztül, ócsárolva a másik játékait. Az EA egyébként késsel a kezében érkezik a háborúba, hiszen az Activison Call of Duty sorozatának előző kiadása, a Black Ops minden idők legnagyobb, 360 millió dolláros forgalmát generálta az értékesítés első napján, ez több mint kétszerese a filmes toplista élén álló utolsó Harry Potter film első hétvégi árbevételének. Az Activison pedig nem csak egy játékkal rukkol elő, hanem egy új online szolgáltatást - Call of Duty Elite - is indít, melytől folyamatos árbételt remél a cég.

Az EA viszont azzal próbálja meg magához csábítani a játékosokat, hogy egy új mozi-élményszerű technológiát felvonultató játékot dob a piacra, amitől sokkal valószerűbbnek tűnik a játék. Összességében az elemzők kétszer annyi eladást várnak a Activisontől, mint az EA-től. Mindkét vállalat részvényei egyébként jól viselkedtek idén, az Activison már új idei csúcson jártak az elmúlt héten, de ettől az EA papírok sincsenek messze.